Myynnillinen
markkinatutkimus

Yhdistä markkinatutkimus ja liidien hankinta

Haluatko löytää uusia kasvumahdollisuuksia tuotteellesi tai palvelullesi samalla kun generoit arvokkaita liidejä? Ainutlaatuinen Myynnillinen markkinatutkimus -palvelumme tarjoaa juuri tämän. Yhdistämme markkinoiden syvällisen tuntemuksen ja asiakastapaamisten sopimisen, jotta voimme tarjota sinulle paitsi kriittistä tietoa kohderyhmäsi tarpeista ja mieltymyksistä, myös ultrakvalifioituja liidejä. Tämä kolmivaiheinen prosessi – tiedonkeruu (Ask), opettaminen (Educate) ja liidien hankinta (Lead gen) – on suunniteltu vauhdittamaan myyntiäsi ja edistämään liiketoimintasi kasvua.

Ask.

Suunnittelemme kyselyrungon niin, että se innostaa prospekteja vastaamaan. Oivalluttavien kysymysten avulla saamme kaivettua potentiaalisista asiakkaista esiin arvokasta tietoa jota tarvitsette menestyksekkääseen myyntiin ja markkinointiin.

Educate.

Tietävätkö asiakkaanne mitä he tarvitsevat? Tutkimuksen myötä pystymme kertomaan prospekteille palveluunne, tuotteeseenne tai konseptiinne liittyvää tietoa luonnollisella tavalla myymättä heille tässä vaiheessa vielä mitään.

Lead gen.

Myynnillisen markkinatutkimuksen kautta tuotetut liidit ovat ultrakvalifioituja, koska heidän kanssaan on jo käyty syväluotaava keskustelu, jonka avulla ymmärrämme prospektin tarpeet paremmin. Tällöin asiakas on myös vahvasti sitoutunut keskustelemaan myyjänne kanssa.

Palvelun sisältö

Myynnillisessä markkinatutkimuksessa testataan myynnilliset hypoteesit ja viestit, vahvistetaan haluttuja mielikuvia ja hankitaan ultrakvalifioituja tapaamisia tai myyntiliidejä. Projekti aloitetaan tutustumalla palveluunne ja luomalla laadullinen haastattelu yhdessä myyntinne ja markkinointinne kanssa. Haastatteluita toteutetaan tyypillisesti n. 30-50 kpl. Yhden haastattelun kesto on keskimäärin noin 15 minuuttia. Tutkimus räätälöidään kuitenkin kunkin asiakkaan tarpeiden mukaisesti.

1

Haastattelututkimuksen suunnittelu. Jotta pääsemme haluttuun lopputulokseen, täytyy haastattelututkimuksen olla timanttinen. Käymme ensimmäiseksi konseptinne tai palvelunne tarkkaan läpi, ja luomme sen pohjalta kohderyhmän sekä heitä varten räätälöidyn kyselyrungon. Tämä tehdään tiiviissä yhteistyössä myynti- ja markkinointitiiminne kanssa.

2

Tutkimuksen toteutus. Kun haastattelupohja on valmis, Soitamme valitulle kohderyhmälle ja teemme 30-50 haastattelua. Määrä vaihtelee asiakkaittain. Haastattelun kesto on yleensä noin 15 minuuttia. Kysymyksiä on keskimäärin 5-8 kpl. Soittotyötä tehdään yleensä n. 3-4 viikkoa. Sovimme prospektien kanssa tapaamisen, mikäli tarjonta ja tarve kohtaavat.

-

Esimerkkiraportit

Lataa ja tutustu myynnillisen markkinatutkimuksen esimerkkiraportteihin alta.

Liidi- ja vastausraportti
– “Raakadata”

Tutkimusraportti
– Lisäpalvelu

3

Projektinhallinta. Ensimmäisten haastattelujen jälkeen käymme kanssanne saadun palautteen läpi ja teemme tarvittavat hienosäädöt kyselylle.

4

Loppuraportti. Teemme kaksi loppuraporttia. Liidiraportin ja loppuraportin kyselydatasta. Annamme tiedot sovituista tapaamisista, liideistä sekä ei kiinnostuneista. Loppuraportti kyselydatasta sisältää arvokasta tietoa sekä myynnille että markkinoinnille. Raakadatasta on mahdollista laatia myös syvällisempi tutkimusraportti tutkimuskumppanimme kautta (Lisäpalvelu).

-

"Älä tyydy pelkkiin liideihin, kun voit saada paljon enemmän."

Tutkimustulosten hyödyntäminen

Monet asiakkaamme analysoivat datan itse ja luovat mm. ladattavia white papereita sekä muuta markkinointimateriaalia tutkimustuloksista ja nostoista. Myös myyjät voivat hyödyntää dataa ja nostoja omissa myyntitapaamisissaan, presentaatioissa tai tarjouksissa. Asiakkaamme järjestävät usein tutkimuksen päätteeksi myös webinaareja, joissa tutkimuksen löydöksiä voidaan hyödyntää. Jos webinaari on suunnitelmissa järjestää pian tutkimuksen jälkeen, voimme markkinoida sitä jo puheluissa. Tutkimuksen tietoja voidaan siis hyödyntää todella laajasti eri käyttötarpeisiin.

Älkää vaan tehkö näin tuloksellista kampanjaa meidän kilpailijoille!
Janne Hirva, Senior Business Manager
Meille jäi jo heti ensimmäisestä teidän soittamasta kylmäpuhelusta todella hyvä kuva, eikä mielikuva ole sittemmin muuttunut. Good Call on ammattitaitoinen, edistyksellinen toimija. Ei saada pelkästään uusia asiakkaita vaan myös markkina – ja kilpailijatiedon kartoittamista.
Tomi Virtanen, Myyntijohtaja, Kiho
"Vaativan kohderyhmän tavoittaminen, keskusteluun motivointi ja aidon vuoropuhelun luominen puhelimessa on vaativa laji. Good Call onnistui tässä erinomaisesti"
Mika Järvinen, Myyntijohtaja, Lääkärikeskus Aava

Myynnillisen markkinatutkimuksen hinta

Tarkka sisältö valikoituu asiakkaan tarpeiden ja tavoitteiden pohjalta. Alla alkaen kustannukset. Hintaan vaikuttaa mm. kohderyhmän tavoitettavuus ja yhteystietojen löydettävyys.

Kyselytutkimus

  • Kyselytutkimuksen rakentaminen
  • Kohderyhmän rakentaminen
  • 30 haastattelua
  • Liidiraportti
  • Vastausraportti
Hinta alk. 8300 €

Kyselytutkimus plus

  • Kyselytutkimuksen rakentaminen
  • Kohderyhmän rakentaminen
  • 30 haastattelua
  • Liidiraportti
  • Vastausraportti
  • + Kirjallinen tutkimusraportti

Hinta alkaen 12000 €

Asiakascaset

Olemme toteuttaneet myynnillisiä markkinatutkimuksia menestyksekkäästi mm. useille Microsoftin partneriyrityksille sekä monille muille asiantuntijayrityksille ja organisaatioille.

Oikealla joidenkin toteuttamiemme projektien avainlukuja. Joissakin caseissa on myös ladattava case study (Pdf). Kerromme toteutetuista projekteista mielellämme myös kasvotusten tai vaikkapa online tapaamisessa.

Referenssejä

IT & ohjelmistoratkaisut​​

Henkilöstö​

Markkinointi, viestintä ja PR

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää myynnillisestä markkinatutkimuksesta? Kerro itsestäsi, yrityksestäsi ja tilanteestanne sekä toivomasi yhteydenottotapa alla olevalla yhteydenottolomakkeella niin olemme sinuun yhteydessä sopiaksemme 15-60 min palaverin kiireistäsi riippuen. Voit myös toki soittaa meille.

    Stina Dansie, Founder & CEO
    stina@goodcall.fi
    + 358 40 1538911