​​Case Terveystalo Julkiset Palvelut x Good Call

​​Case Terveystalo Julkiset Palvelut x Good Call

Myynnin resepti löytyy yhdessä

Terveystalon Julkisten Palveluiden ja Good Callin kumppanuus on jatkunut jo vuodesta 2017. Yhteisen matkan varrelle on mahtunut kutsusoittoja tapahtumiin, myyntijohdon konsultointia, myynnin pelikirjan rakentamista, myynnin koulutusohjelma sekä bränditutkimuksen toteuttaminen. Terveystalon ja Good Callin työskentelytapoja yhdistää se, ettei diagnooseja tehdä ennen oireiden tutkimista. 

Yhteistyön lähtökohdat

Terveystalon Julkisten palveluiden yksikkö edistää suomalaisten terveyttä ja yhteiskunnan hyvinvointia. Yksikkö tuo sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut ja erityisosaajat kustannustehokkaasti kaikkialle, minne niitä on perinteisesti ollut vaikeaa järjestää.

Good Callin ja Terveystalon yhteistyö alkoi Julkisten palveluiden Sote Roadshow’n tapahtumien markkinoinnista vuonna 2017. Kiertueen markkinointi houkutteli mukaan runsaasti kuntapäättäjiä ja sairaanhoitopiirien henkilöstöä. Good Call vastasi ammattimaisesti tapahtumien kutsuprosessista, keräten kiitosta niin osallistujilta kuin Terveystalolta. Osallistujamäärät yrittivät tavoitteet myös kahtena seuraavana vuonna. Erinomainen asiakaskokemus mahdollisti yhteistyön laajentamisen uudessa tilanteessa.

Näin Good Call palvelee

Vuonna 2020 Terveystalon Julkisten palvelujen liiketoiminta-alueella käynnistettiin pitkäjänteinen myynnin ja asiakkuustoiminnan transformaatio-ohjelma. Terveystalo halusi rinnalleen osaavan kumppanin rakentamaan toimialan parasta myynti- ja asiakkuudenhoitoa, joka nostaisi tekemistä uudelle tasolle ja tukisi tarvittavaa transformaatiota. Good Call tuli apuun tiimiyttämään asiakkuustiimin ja tunnistamaan sen vahvuudet. Työpajan jälkeen oli selvää, että ”latu oli auki” ja sen aikana luodut sanoitukset myyntitarinalle jäivät käyttöön.

Tämä oli lähtökohtana vuoden kestävälle myynnin koulutusohjelmalle, joka keskittyi koko myyntitiimin myyntitaitojen vahvistumiseen. Good Call ja Terveystalo toteuttivat yhteisen koulutusohjelman vuonna 2021 yli 70:lle myynnissä ja asiakaspalvelurajapinnassa toimivalle henkilölle. Ohjelman ensimmäisessä osiossa keskityttiin myyntiin ja myynnin työkaluihin sekä osallistujien omaan suhtautumiseen myyntityöhön – ajattelua haastaen ja keskustelua herättäen. Valmiin sapluunan sijaan Good Call kuunteli herkällä korvalla johdon strategisia tavoitteita sekä myyjien käytännön tarpeita ja toimintamalleja, haastaen ajatuksia rohkeasti. Good Call sai kiitettävää palautetta energisestä, hyväntuulisesta ja perinteiselle asiantuntijaorganisaatiolle erilaisesta koulutusohjelmasta vielä kuukausienkin kuluttua.

Samanaikaisesti Good Callin toteuttama bränditutkimus auttoi strategiatyössä ja antoi sanallista tukea Terveystalon myyntitiimeille. Terveystalo hyödyntää tutkimuksen tuloksia paitsi myynnissä, myös vaikuttajaviestinnässään.

Vuonna 2022 transformaatio-ohjelman kolmannessa vaiheessa Good Call toteutti Julkisten palvelujen myynti- ja asiakkuustiimin tarpeisiin suunnitellun valmennuskokonaisuuden, joka oli räätälöity kunkin myynti- ja asiakkuusjohtajan tarpeisiin yksilöllisesti. Valmennukset olivat tärkeitä, kun tarvittiin johtamiskyvyn nostamista ja tähdättiin kohti ”strateginen myyjä” -tasoa.

Saavutetut hyödyt

Koulutuksen ja valmennuksen jälkeen Villen tiimin tekemä myynti tuplaantui kolmessa vuodessa. Myynnin perusteisiin keskittyvä sekä ajattelua haastava koulutus ja valmennus on pitänyt Terveystalon julkisten palvelujen myyntitiimin iskussa ja sen energiat oikealla tasolla. Good Call saa aikaan konkreettisia tuloksia, koska sen fokus on substanssiosaamisen ja suurten tietomäärien sijaan käytännön myynti- ja kohtaamistaidoissa.Vuorovaikutteinen ja osallistava prosessi auttaa jokaista myyjää löytämään juuri hänelle sopivat menetelmät.

Pohjimmiltaan kysymys on yksilöiden täyden potentiaalin hyödyntämisestä. Asiakkaiden kuunteleminen, auttaminen ja ratkaisujen löytäminen on Terveystalolle tärkeää paitsi hoitajien ja lääkärien työnvälityksessä, myös laajojen palvelukokonaisuuksien myymisessä.

Innostava ja selkeä ydinviesti auttaa Terveystalon julkisia palveluja saamaan asiakkaiden huomion sekä käymään heidän kanssaan ratkaisukeskeisiä keskusteluja, olipa kyseessä yksittäisen hoitajan tai lääkärin välittäminen tai laaja-alainen kehityshanke. Koska myös markkinointi puhuu myynnin kanssa samaa kieltä, tulokset ovat yhä parempia.

Asiakkaan kommentit

“Good Call on moderni, energinen ja asiakkaistaan kiinnostunut asiantuntijatalo. Suosittelen yhteistyötä kanssanne, ja olen jo suositellutkin. Minulle jäi sellainen mielikuva, että seuraatte trendejä ja että teiltä saa viimeisintä asiantuntemusta juuri meille tarjoiltuna. Yhteistyön alussa pidetty työpaja on eräs urani parhaista ja meille ehdottoman tärkeä. Parasta yhteistyössä on se, ettette tulleet valmiin sapluunan kanssa, vaan kaikki rakennettiin meitä varten. Haastoitte meitä nostamaan lentokorkeutta, ja olitte aidosti kiinnostuneita auttamaan meitä onnistumaan paremmin.”
– Toni Siiskonen, Account Director, Public Sector, Terveystalo

“Good Call vastaa tarpeisiimme rohkeasti, energisesti, ammattimaisella otteella ja pilke silmäkulmassa. Parhaat lopputulokset syntyvät yhdessä tekemällä, aivan kuten myynnissä yleensäkin. Konsultointipalveluita ostaessa saattaa monesti tuntua siltä kun puhaltaisi lehtipuhaltimella seteleitä kadulle. Good Callin kanssa toimiessa on aina ollut se tunne, että me olemme saajan puolella. Jos pitäisi uudestaan valita, että lähtisinkö tekemään yhteistyötä, niin vastaus olisi ehdottomasti kyllä!”
– Ville Salmi, VP, Sales, Public Sector, Terveystalo

”Olen tykännyt jokaisesta koulutuksesta, jonka olet vetänyt. Isoimmat opit ovat aktiivisuus kaikessa, mitä teet, oman työn arvostaminen ja myynnin arvostus sekä rohkaisu ryhtyä tekemään, vaikka jännittää. Eniten olen tykännyt siitä energiasta. Parina päivänä, kun itselläni oli hieman low-fiilikset, kuuntelin ekan session ihan vain saadakseni energiaa. Se on ehkä enemmän kuin olisin osannut odottaa. Myöskään tekniikassa ei ole kertaakaan mennyt mikään pieleen.”
– Sari

“Kiitos sinulle, olet varsinainen piristysruiske! Vieläkin täällä Kuopiossa muistellaan niitä huikean energisiä koulutussessioita alkuvuodelta! Ne antoivat meille rohkeutta ja asennetta. 100 prosenttinen panostus yksittäiseen kohtaamiseen on avain onnistuneisiin myynteihin – ei välttämättä se, että tiedetään jokainen tekninen yksityiskohta. Saimme tähän paljon hyviä vinkkejä, ja se rohkaisi porukkaa.”
– Lauri

Good Callin kommentti

“Yhteistyö Terveystalon kanssa on ollut innostavaa ja mielekästä. Vuosien varrella monista ihmisistä on tullut työkavereita ja ystäviä, joiden kanssa yhteys jatkuu varmasti pitkään valmennusohjelmien päätyttyä. Terveystalon tiimistä loistaa halu tehdä se, mitä vaaditaan hyvästä erinomaiseksi tulemiselle. Kiitos luottamuksesta, avoimuudesta ja muutoshalukkuudesta – en olisi voinut toivoa parempaa porukkaa, jonka kanssa työskennellä!”
– Stina Dansie, kouluttaja ja valmentaja

Hyödyt lyhyesti:

  • Mindsetin muutos myyntiin ihmisille, jotka ei periaatteessa ole myyjiä, sekä lisättyä rohkeutta ja myyntitilanteissa
  • Saatiin yhteistä myynti- ja bränditarinaa kaikille
  • Saatiin henkilöt tiimiytymään
  • Saatiin rakennettua asiakkuudenhoitotiimit
  • Myyntiprosessin mittauspisteet saatiin kuntoon ja niitä alettiin seuraamaan
  • Vaikeassa markkinatilanteessa orgaaninen myynti kasvoi markkinan keskiarvoa nopeammin
  • Ymmärrys Terveystalon Julkisten palveluiden kilpailuedusta sekä oikea sanoitus myyntikohtaamisiin.
  • Ajattelun aktivoitumista, rohkeuden syttymistä ja lentokorkeuden nostamista sekä myynnin ja erottautuvien asiakaskohtaamisten tuomista puheenaiheiksi koko organisaatioon.
  • Modernit työkalut, kuten pelikirjat ja asiakkuudenhoitosuunnitelmat, tukevat käytännön myyntityötä.
  • Helposti käyttöönotettavalla asiakaskontaktoinnin palvelulla saadaan tapahtumat täyteen oikeita päättäjiä ja vaikuttajia, joilla on myös oikeat odotukset.
Tutustu Terveystalon julkisiin palveluihin

Lisätietoja

Stina Dansie
Toimitusjohtaja
Good Call Oy
stina@goodcall.fi
040 1538 911

#buukkaus #myynti #coaching #palvelumyynti #valmennus #tapaamiset #julkinensektori #terveydenhuolto #terveystalo #goodcall

 


Katso kaikki referenssit.