Haluatko löytää uusia kasvumahdollisuuksia tuotteellesi tai palvelullesi samalla kun generoit arvokkaita liidejä? Ainutlaatuinen Myynnillinen markkinatutkimus -palvelumme tarjoaa juuri tämän. Yhdistämme markkinoiden syvällisen tuntemuksen ja asiakastapaamisten sopimisen, jotta voimme tarjota sinulle paitsi kriittistä tietoa kohderyhmäsi tarpeista ja mieltymyksistä, myös ultrakvalifioituja liidejä. Tämä kolmivaiheinen prosessi – tiedonkeruu (Ask), opettaminen (Educate) ja liidien hankinta (Lead gen) – on suunniteltu vauhdittamaan myyntiäsi ja edistämään liiketoimintasi kasvua.
Suunnittelemme kyselyrungon niin, että se innostaa prospekteja vastaamaan. Oivalluttavien kysymysten avulla saamme kaivettua potentiaalisista asiakkaista esiin arvokasta tietoa jota tarvitsette menestyksekkääseen myyntiin ja markkinointiin.
Tietävätkö asiakkaanne mitä he tarvitsevat? Tutkimuksen myötä pystymme kertomaan prospekteille palveluunne, tuotteeseenne tai konseptiinne liittyvää tietoa luonnollisella tavalla myymättä heille tässä vaiheessa vielä mitään.
Myynnillisen markkinatutkimuksen kautta tuotetut liidit ovat ultrakvalifioituja, koska heidän kanssaan on jo käyty syväluotaava keskustelu, jonka avulla ymmärrämme prospektin tarpeet paremmin. Tällöin asiakas on myös vahvasti sitoutunut keskustelemaan myyjänne kanssa.
Myynnillisessä markkinatutkimuksessa testataan myynnilliset hypoteesit ja viestit, vahvistetaan haluttuja mielikuvia ja hankitaan ultrakvalifioituja tapaamisia tai myyntiliidejä. Projekti aloitetaan tutustumalla palveluunne ja luomalla laadullinen haastattelu yhdessä myyntinne ja markkinointinne kanssa. Haastatteluita toteutetaan tyypillisesti n. 30-50 kpl. Yhden haastattelun kesto on keskimäärin noin 15 minuuttia. Tutkimus räätälöidään kuitenkin kunkin asiakkaan tarpeiden mukaisesti.
Haastattelututkimuksen suunnittelu. Jotta pääsemme haluttuun lopputulokseen, täytyy haastattelututkimuksen olla timanttinen. Käymme ensimmäiseksi konseptinne tai palvelunne tarkkaan läpi, ja luomme sen pohjalta kohderyhmän sekä heitä varten räätälöidyn kyselyrungon. Tämä tehdään tiiviissä yhteistyössä myynti- ja markkinointitiiminne kanssa.
Tutkimuksen toteutus. Kun haastattelupohja on valmis, Soitamme valitulle kohderyhmälle ja teemme 30-50 haastattelua. Määrä vaihtelee asiakkaittain. Haastattelun kesto on yleensä noin 15 minuuttia. Kysymyksiä on keskimäärin 5-8 kpl. Soittotyötä tehdään yleensä n. 3-4 viikkoa. Sovimme prospektien kanssa tapaamisen, mikäli tarjonta ja tarve kohtaavat.
Esimerkkiraportit
Lataa ja tutustu myynnillisen markkinatutkimuksen esimerkkiraportteihin alta.
Liidi- ja vastausraportti
– “Raakadata”
Tutkimusraportti
– Lisäpalvelu
Projektinhallinta. Ensimmäisten haastattelujen jälkeen käymme kanssanne saadun palautteen läpi ja teemme tarvittavat hienosäädöt kyselylle.
Loppuraportti. Teemme kaksi loppuraporttia. Liidiraportin ja loppuraportin kyselydatasta. Annamme tiedot sovituista tapaamisista, liideistä sekä ei kiinnostuneista. Loppuraportti kyselydatasta sisältää arvokasta tietoa sekä myynnille että markkinoinnille. Raakadatasta on mahdollista laatia myös syvällisempi tutkimusraportti tutkimuskumppanimme kautta (Lisäpalvelu).
Monet asiakkaamme analysoivat datan itse ja luovat mm. ladattavia white papereita sekä muuta markkinointimateriaalia tutkimustuloksista ja nostoista. Myös myyjät voivat hyödyntää dataa ja nostoja omissa myyntitapaamisissaan, presentaatioissa tai tarjouksissa. Asiakkaamme järjestävät usein tutkimuksen päätteeksi myös webinaareja, joissa tutkimuksen löydöksiä voidaan hyödyntää. Jos webinaari on suunnitelmissa järjestää pian tutkimuksen jälkeen, voimme markkinoida sitä jo puheluissa. Tutkimuksen tietoja voidaan siis hyödyntää todella laajasti eri käyttötarpeisiin.
Tarkka sisältö valikoituu asiakkaan tarpeiden ja tavoitteiden pohjalta. Alla alkaen kustannukset. Hintaan vaikuttaa mm. kohderyhmän tavoitettavuus ja yhteystietojen löydettävyys.
Hinta alkaen 12000 €
Olemme toteuttaneet myynnillisiä markkinatutkimuksia menestyksekkäästi mm. useille Microsoftin partneriyrityksille sekä monille muille asiantuntijayrityksille ja organisaatioille.
Oikealla joidenkin toteuttamiemme projektien avainlukuja. Joissakin caseissa on myös ladattava case study (Pdf). Kerromme toteutetuista projekteista mielellämme myös kasvotusten tai vaikkapa online tapaamisessa.
Viestimme prospekteille Lääkärikeskus Aavan uudesta "hyvinvoinnilla kilpailuetua" - konseptin lanseerauksesta. Kohderyhmä osoitti kiinnostusta konseptia kohtaan ja projektista oli suurta hyötyä uuden konseptin lanseerauksessa.
"Good Call auttoi meitä rakentamaan ja toteuttamaan kyselyn, johon IT-päättäjät innostuivat vastaamaan ja jolla myös saataisi liidejä myynnille. Liidien määrä yllätty, sillä asiakasliidejä tuli vähintään tuplasti odotuksiin nähden. Joustava ja ammattimainen yhteistyö - voin suositella."
Katja Alaviitala
Lue lisää
Kerätyn tiedon avulla myyjät kykenivät valmistautumaan tapaamisiin perusteellisesti ja tiesivät miksi ja milloin kohdeyrityksiin kannattaa olla yhteydessä. Monet kontaktit etenivät pitkälle sopimusneuvotteluihin saakka ja lopulta kauppoihin.
Lue lisää
Haluatko tietää lisää myynnillisestä markkinatutkimuksesta? Kerro itsestäsi, yrityksestäsi ja tilanteestanne sekä toivomasi yhteydenottotapa alla olevalla yhteydenottolomakkeella niin olemme sinuun yhteydessä sopiaksemme 15-60 min palaverin kiireistäsi riippuen. Voit myös toki soittaa meille.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |